احکام میت

قوانین نصب سنگ در بهشت زهرا

با توجه به لزوم وجود نظم در کلیه قطعات سازمان بهشت زهرا (س) و فراهم نمودن تردد آسان و ایمن شهروندان ابلاغیه دستورالعمل اجرایی نصب سنگ قبر در کلیه قطعات سازمان و جهت رعایت استاندارد های اعلامی از طرف سازمان بهشت زهرا ، تمامی افراد متعهد به رعایت موارد اعلامی به شرح زیر می باشند .

بدیهی است درصورت عدم انجام تعهد یا عدم رعایت موارد ذیل ، سازمان بهشت زهرا (س) ، مختار است به صورت یکطرفه نسبت به رفع خلاف و جمع آوری منصوبات ممنوعه اقدام نماید و خانواده متوفی حق هرگونه اعتراض و شکایت را از خویش سلب و ساقط می نماییم .

1 – رعایت حریم قبور و اطراف آن و عدم نصب هرگونه کتیبه و بالاسری و هرگونه کرسی ، تابلو ، گلدان ، نیمکت ، سایبان ، چادر و غیره . همچنین ایجاد باغچه و طراحی تصاویر بانوان بدون رعایت موازین اسلامی و حکاکی آیات کریمه قرآن مجید و اسماء الهی روی سنگ قبر.

 

2- با توجه به این که نصب سنگ صرفا توسط سازمان بهشت زهرا انجام و هرگونه نصب توسط خانواده و یا سنگ فروش خلاف ضوابط و مقررات سازمان می باشد . لذا جهت اخذ مجوز نصب سنگ ، مراجعه به واحد خدمات سنگ به منظور اطلاع و لحاظ استانداردهای مصوب سازمان.

سنگ شهر با رعایت تمامی موارد الزامی و ارائه سنگ های اصیل و با کیفیت در کنار شماست !

 

3- رعایت ورود سنگ به سازمان صرفا از درب باب الزهرا(س) طی روزهای شنبه تا چهارشنبه از ساعت 8 صبح تا 14بعدازظهر و عدم ورود سنگ طی روزهای پنجشنبه و جمعه با توجه به حجم بالای تردد شهروندان در بهشت زهرا (س) و همچنین همکاری با عوامل انتظامات در ارتباط با رویت و کنترل مدارک .

 

4- رعایت ضوابط خروج سنگ از سازمان بهشت زهرا (س) به منظور تعویض یا درج زیرنویس و … با مراجعه به واحد خدمات سنگ سازمان بهشت زهرا (س) و ارائه درخواست کتبی و کارت شناسایی و دریافت مجوز لازم .

 

5- توجه به درج ضوابط و مقررات مندرج در سند واگذاری حق انتفاع از قبور و همچنین پرداخت هزینه های مرتبته بر جمع آوری سنگ های منصوبه و احجام اضافی مغایر ضوابط و مقررات ملاک عمل سازمان بهشت زهرا (س) که حسب اعلام سازمان بهشت زهرا خواهد بود .

 

6- رعایت اندازه متعارف سنگ قبر برای قبور یک طبقه 50 * 100 و در قبور دو و سه طبقه در فاز یک ( قطعه 1 تا 112) و فاز 3 ( قطعات 300 به بالا) 60 * 180 سانتی متر ، همچنین قطعات 96 ، 99 ، 105 و 106 به دلیل شکل خاص قطعه عرض 50 سانتی متر خواهد بود .

 

7- رعایت اندازه متعارف سنگ قبر در فاز 2 (قطعات 200 الی 258) برای قبور دو و سه طبقه ابعاد سنگ 50 * 160 سانتی متر ، همچنین فاز 2 و 3 سنگ ها می بایست کف نصب باشند.

 

8- طبق قوانین سنگ قبر بهشت زهرا تهران نصب سنگ با ارتفاع قرنیز ۱۰ سانتی متر فقط در قطعات 1 تا 112 با صدور مجوز سازمان امکان دارد و بیش از این ارتفاع غیرقانونی می باشد و درصورت مشاهده ابتدا به خانواده متوفی اعلام می گردد واگر هیچ گونه اقدامی از طرف خانواده متوفی صورت نگیرد سنگ توقیف می گردد.

 

9- هر گونه اشکال و مورد در نصب و سیمان سنگ، مربوط به سنگ فروش بوده و سازمان (واحد سنگ تراشی) مسئول نمی باشد.

 

 

1 نظر در “قوانین نصب سنگ در بهشت زهرا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد.